Valtakunnallista yhteisjoulunavausta vietetään kolmessakymmenessä suomalaisessa kaupungissa ja kunnassa tulevan viikonlopun aikana. Kullakin paikkakunnalla tapahtuma järjestetään omine omaperäisine ohjelmineen.
Hankkeessa ovat mukana seuraavat kaupungit: Espoo, Heinola, Helsinki, Hämeenlinna, Iisalmi, Imatra, Jyväskylä, Kalajoki, Karkkila, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Lieksa, Mikkeli, Mänttä-Vilppula, Pori, Porvoo, Raahe, Rauma, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Tornio, Turku, Uusikaupunki ja Vaasa. Lue lisää http://suomifinland100.fi/project/valtakunnallinen-yhteisjoulunavaus/.

Hankkeen tarkoituksena on saavuttaa vaikuttavaa paikallista-, valtakunnallista- ja kansainvälistä medianäkyvyyttä sekä saada Suomeen pysyvä perinne, jolla avataan vuosittain Suomen joulu- ja talvikausi.

Viikonloppu käynnistää näyttävästi myös talvimatkailukauden ja vahvistaa suomalaisen aidon joulupukin asemaa kansainvälisesti. Myös osallistuvien kaupunkien asukkaille tuodaan elämyksellisyyttä ja lisätään yhteisöllisyyttä ja verkottumista niin paikallisesti kuin myös kaupunkien välillä. Yhteistyöllä synnytetään uusia taloudellisia yhteistyökumppanuuksia ja -mahdollisuuksia. mediatiedote_Valtakunnallinen Yhteisjoulunavaus 2017

24.11.-26.11.2017