Yhdistyksen Strategia 2015:ssa (vahv. syysvuosikokouksessa 2009) keskeisimpänä kohtana on kehityskuva ja sen luominen. Näin syntyi EVE index –hanke, jonka ankkurirahoittajana on Tekes.

Pilottivaieessa on mukana yhdeksän suomalaista kaupunkia: Jyväskylä, Kuopio, Kokkola, Kotka, Kouvola, Mikkeli, Oulu, Tampere ja Turku.

Jokaisen kaupunkikeskustan kehittymisastetta mitataan kolmesta näkökulmasta:

1. Energiatehokkuus: sen painoarvo kasvaa tulevaisuudessa!
  2. Vetovoima: miten vetovoimaiseksi kaupunkikeskusta koetaan?
  3. Elinvoima: kuinka elinvoimainen ja elävä ydinkeskusta todellisuudessa on?

Asukas- ja yrityskyselyt ovat käynnistyneet maaliskuussa. Ne kohdistuvat yhteensä noin 150 000 talouteen ja yritykseen yhdeksässä kaupungissa. Tulos julkistetaan 24.8. Kokkolan vuosikonferenssin yhteydessä.
Lue lisää: www.eveindex.fi

EVE INDEX ”ON THE ROAD”

Eveläiset kiertävät maakuntakaupunkeja toukokuussa: 4.5. Tampere, 10.5. Kotka, 11.5. Kouvola, 17.5 klo 12 Mikkeli, 17.5. klo 17 Kuopio, 20.5. Turku, 24.5. Oulu, 25.5. Kokkola, 31.5. Jyväskylä. Kesäkuussa 9.6. on avoin EVE-seminaari Helsingissä iltapäivällä heti hallituksen kokouksen jälkeen.