EKK:n kevätseminaari Jyväskylässä 14.4. onnistui, paikalla oli 30 henkilöä. Vanhassa puutalossa ”Marttalassa” oli lämmin ja läheinen tunnelma.

Keskustakehittämisen Suomen ”Grand Man” Ilkka Halinen avasi tilaisuuden ja kertoi keskustankehittämisen pitkäjänteisyydestä. Uusi näkökulma on ”puu” eli miten voidaan hyödyntää kaupunkitilassa älykkäästi puumateriaalia. On keskeistä tulevaisuuden Jyväskylässä.

Tapahtumakoordinaattori Vesa Wallden kertoi keskustatapahtumien tuotteistamisista ja brändäämisestä Jyväskylässä. Olennaista on minimoida mahdolliset tappiot, ei maksimoida riskivoittoja. ”Rallicity” tuo oman rajatun tapahtuma-alueen keskellä Kauppalaispihaa laadukkaine esiintyjineen (mm. Matti Nykänen). Lisää infoa www.zzone.fi

Toiminnanjohtaja kertasi viittä toimintavuottaan yhdistyksen peräsimessä kuvallisine esityksineen. Kiinteistöalan koulutussäätiön varatoimitusjohtaja Jouko Lahti innosti osallistumaan laadukkaaseen koulutukseen, joka alkaa Kokkolasta 24.8.

Sääntömääräisen kevätvuosikokouksen ryhdikkäänä puheenjohtajana toimi Raimo Pollari. Hallitus sai vastuuvapauden vuodesta 2010.

Jyväskylän keskustayhdistyksen toiminnanjohtaja Mari ”Maikko” Pitkänen johdatteli väen tutustumaan Jyväskylän kaupunkikeskustaan nyt. Sokoksen useita vuosia jatkunut ja juuri valmistunut kehittämishanke oli vaikuttava. Yhteinen lounas nautittiin korkean harjun laelta vesitornista. Laajavuoren laskettelurinne näytti olevan vielä kunnossa ja järvet jäässä, muuten kevät jo pitkällä: keskustassa ei näkynyt enää yhtään lunta.