Suomalaisten kaupunkikeskustojen elinvoimatiedot 2017 on tänään julkistettu Kokkolassa.
Elinvoima-asiantuntija, FM Martti Wilhelms on laskenut kaupunkikeskustojen elinvoiman 25 kaupunkikeskustasta.
Tämän vuoden laskentaan osallistuivat seuraavat kaupungit: Tampere, Espoo, Oulu, Turku, Jyväskylä, Lahti, Kouvola, Pori, Joensuu, Lappeenranta, Hämeenlinna, Vaasa, Seinäjoki, Mikkeli, Salo, Kokkola, Hyvinkää, Savonlinna, Tornio-Haaparanta, Raahe, Kemi, Heinola, Pietarsaari, Kalajoki ja Mänttä-Vilppula.
Elinvoiman muutoskehitys yhden vuoden aikana on laskettu 14 kaupungista. Kehitys vaihtelee kaupungeittain. Yhdeksän kaupunkikeskustaa on elinvoimaistunut.  Viisi kaupunkikeskustaa on laimentunut.  Turussa elinvoima kehittyi voimakkaimmin vuoden aikana.  Siellä liiketilapainotettu nousu oli +10.1%. mediatiedote_ elinvoimaluvut 2017