Suomen kaupungeista suurin avasi joulukautensa viikonloppuna. Helsingissä joulunavauksesta nautti 50 000 katsojaa. Loppuhuipennuksena sunnuntaina 2.12. kello 14 viikon päästä on Tampereen vaikuttava jouluparaati, jo 21. kertaa.

Katso EKK:n hauska joulunavaus -videomme, joka on vapaasti jaettavissa:  https://vimeopro.com/promediafinland/julunavaus

Viime vuonna, kun Suomi juhli 100 vuottaan, oli ensimmäinen valtakunnallinen yhteisjoulunavaus. Television iltauutisissa olikin vuonna upea kooste eri paikkakunnilta kärjessä Helsingin Joulukadun avaus.

SUOMEN YHTEISJOULUNAVAUKSEN PÄÄTAVOITTEET

– vuosittaisen yhteisperinteen vahvistaminen elävissä kaupunkikeskustoissa
– avaa samalla koko Suomen joulu- ja talvikauden
– käynnistää myös talvimatkailukauden tavoitellen jopa kansainvälistä näkyvyyttä