Se perustettiin 1997. Siihen kuuluu kattavasti kaupunkikeskustatoimijat ympäri Suomea. Jokainen yhdistyksen jäsen on mukana kehittämässä aktiivisesti omaa kaupunkikeskustaansa. Kehittämistyökaluihin kuuluvat esimerkiksi kaavoitus, rakenteellinen ja kaupunkikuvallinen kehittämistyö, kiinteistöjen ja kortteleiden jalostaminen, kaupallisten toimintojen kehittäminen sekä erilaiset markkinointi- ja viestintätuotteet sekä elämykselliset keskustatapahtumat.

• jäseniä on yli 100 lähtien kaupungeista, kaupunkikeskustayhdistyksistä, kaupan keskusjärjestöistä, kaupan keskusliikkeistä, keskustakehittämisen asiantuntijoista
  • kotipaikka on Helsingissä Kuntatalolla
  • on kattojärjestö suomalaisten kaupunkikeskustojen kehittämisyhteistyölle
  • edistää erilaisten kaupunkikeskustojen kehittymistä