Ympäristöministeri Jan Vapaavuori saapui Rauman konferenssiin täyssähköautolla jo vuonna 2010.

Autoilu kasvaa keskustoissa, mutta koko kaupungissa vähenee. Käryttävät polttomoottoriautot jäävät historiaan 20 vuodessa.

Keskustan kävelyalueilla ei silti koskaan huristella sähköautolla. Jos valvottu ajonopeus on koko keskustassa max 30 km/h (= yhteinen katutila eli Shared Space).

Sähköautot saavat kivijalkakaupan uuteen kukoistukseen? Sähköautot muuttavat koko nykyisen kaupunkisuunnittelun. Urbit saavat asua ja työskennellä rauhassa keskustan torneissaan. He liikkuvat sähköavusteisilla potkulaudoillaan.

Pilvi Linna on hankkinut itselleen sähköavausteisen potkulaudan. Sillä urbi suhaa keskustan tuhansiin eri paikkoihin ja tapahtumiin ainakin keväät, kesät ja syksyt.

Sähköautot eivät kuormita keskustoja. Ovat äänettömiäkin. Keskustat ovat alueensa ykköskauppapaikkoja ja ravintolakeskittymiä. Keskustoihin tulevat kaupungin asukkaat ja kehyskuntalaiset sähköautoillaan.

Onko äänettömissä sähköautoissa mitään huonoa?

Uudistavatko sähköautot koko kaupunkisuunnittelun?

Sujuva asiointi sähköautolla pysäköinteineen muuttaa kaupunkisuunnittelun?

Liikutanko tulevaisuudessa yksin ja vain sähköavusteisesti ja/tai lihasvoimalla?

Työmatkaliikkumista tuettava: sähköavusteisten polkupyörien hankinta verovähennyskelpoiseksi?

Keskustan huoltoliikenne yksin vain sähköautoilla?