Tänä vuonna ammatillinen syysopintomatkamme suuntautuu Hampuriin.

HAMPURIN OHJELMARUNKO

TORSTAINA 3.10.

Klo 7:50 Finnairin lento Helsingistä. Laskeutuminen Hampuriin kello 8.50 paikallista aikaa.

Bussi on vastassa lentokentällä. Kolmen tunnin tutustumiskierros Hampuriin sisältäen Elbephilharmonian, joka on upouusi kulttuuri- ja konserttikeskus. Majoittuminen hotelli Novotel.

Osallistutaan yhdessä Saksan kansallispäivän juhlallisuuksiin ja toivotaan, että mahdollisesti nähdään Angela Merkel. Illalliset vapaasti kaupungilla heimoittain.

PERJANTAINA 4.10.

Kello 10.00 lähtö hotellin aulasta. Vierailu kaupungin kaupunkisuunnitteluosastolla (City/Urban Planning Office) ja tutustutaan uuteen innovatiiviseen rakentamiseen Elben saarella, joka on osa kansainvälistä rakentamisnäyttelyä. Lounastauko.

Alkuiltapäivän keskustakävelyllä tutustutaan kuuluisiin kauppakatuihin Mönckebergstrasseen ja Neuer Walliin. Hamburger Passage: Hanseviertel, Galleria, Kaufmanshaus, Hamburger Hof, Stadthöfe ja Europa Passage, joka on korkein kauppakeskus (30 000 kem2) Hampurissa (kunnes Hafen City valmistuu 2022).

Myöhäisiltapäivällä tutustutaan Hampurin suomalaisen merimieskirkon toimintaan.

LAUANTAINA 5.10. BREMEN

9.00 lähtö hotellilta linja-autolla kohti Bremeniä

11.00 tutustuminen Bremeniin: kaupunki-innovaatiot ja uudistukset

13.00 lounastauko ja omaehtoinen tutustuminen Bremeniin keskustaan