Joulupukki on ykköstähti. Valkoparta vierailee Suomen elävissä keskustoissa kuukausi ennen jouluaattoa. Valtakunnallinen ”Suomi 102” -yhteisjoulunavaus on nyt kolmatta kertaa.

Jo vuonna 1900 turkulaiset lumoutuivat ihmeellisestä Tuomiokirkon joulukuusesta, johon syttyivät ylimaalliset sähkövalot. Kluuvikadun kauppiaat koristelivat Helsingissä ensimmäisen joulukatunsa Bertha Fazerin johdolla Helsingissä vuonna 1930.

Suomen ensimmäinen joulunavausjuhla oli vuonna 1949 Helsingin Aleksanterinkadulla. Kauppiaat toivat 4000 sähkölampulla valoa jatsisävelin sodasta toipuville suomalaisille. Perinne on jatkunut keskeytyksettä vuodesta 1949. Sunnuntaina 24.11. on 71. kerta pääkaupungissamme.

Ahkera suomalainen joulupukki haluaa varmistaa asemansa ainoana oikeana maailmassa. Suomi on joulupukinmaa!

Yhteisjoulunavaus saa liikkeelle yhteensä noin miljoona suomalaista. Valkoinen luonnonlumivaippa viimeistelee Suomi 102 -yhteisjoulunavauksen.