Yrittäjätoimitusjohtaja Anssi Pyysing aloitti ravintolayrittäjänä vuonna 1994. Nyt Teerenpeli Yhtiöt -konsernilla on ravintoloita useissa Suomen keskustoissa: Helsinki, Jyväskylä, Lahti, Lappeenranta, Tampere, Turku ja Oulu.

Blogisti Pilvi Linna kysyi Anssi Pyysingiltä kesäkuun ensimmäinen päivä näkökulmiaan ravintolakesästä.

”Yhteiskunnan lupaamat kompensaatiorahat eivät ole näkyneet tilillä vieläkään. Nyt on eletty tiukkoja aikoja ja voivat olla vielä edessäkin, vaikka ravintolatoiminta on palaamassa arkeen. Ravintola-alalla olemme aina kuitenkin positiivisilla fiiliksillä”, Pyysing painottaa.

Koronakuoppa sulki keskustojen ravintoloista Suomessa keskimäärin puolet, Helsingissä jopa noin 75 %. Moni keskustan ravintola sinnitteli tarjoamalla esim. pussilounaita. Kuljetuspalvelut kotiin saattoivat vaikuttaa kulurakenteeseen, jota muutenkin korona koetteli. Toisaalta laitakaupungin hampurilaisravintoloilla autokaistoineen oli mahdollista keväällä lisätä jopa liikevaihtojaan. Koronakuoppa kyykytti etenkin kaupunkikeskustoja.

Terassikesä 2020 on nyt toivoa täynnä, vaikka Suomen kesä on aina säiden suhteen arvoitus. Ilmat ratkaisevat lopputuloksen. Elokuun lopussa tiedämme, miten kesä meni”, Pyysing rohkaisee.

Kesäterassien suosikkijuomat?

Panimoalan yrittäjä Pyysing suosittelee luonnollisesti terassijuomaksi olutta, joka on raikasta ja ravitsevaa. Vehnäolut erityisesti on hyvä kesäjuoma. Sitä saa myös alkoholittomana. Normaali lager on myös hyvä kesäjuttu. Mieto, pitkä kesäjuoma sopii aina terassille.

Siideri jäillä on tyylikäs vaihtoehto. Mustikka- ja puolukkasiideri virkistää. Myös kuohuvalla voi juhlistaa terassihetkensä.