Toiminnanjohtaja Nina Pesonen aloitti Warkauden kaupunkikeskustayhdistys ry:ssä 1.3.2021. Syntyperäinen varkautelainen valikoitui julkisen hakuprosessin kautta. Pesosen taustalla perinteikäs puinen teatteritalo, joka sijaitsee aivan kaupunkikeskustan sydämessä.

Pesonen pestattiin

Blogisti Pilvi Linna haastatteli Nina Pesosen suunnitelmista Varkauden keskustan kehittämiseksi.

”Syksyn tapahtumien suunnittelu on alkanut. Yrityksiä kontaktoidaan nyt. Käyn esittelemässä itseäni. Myös jäsenhankintamme on käynnistynyt. Olen mukana myös kaupungin työryhmässä ideoimassa aukioiden kehittämistä, joihin ollaan liittämässä yrittäjien toivomuksia”.

Mikä innosti keskustakehittämiseen?

”Kun näin alkuvuodesta työpaikkailmoituksen niin ajattelin, että tämähän on juuri just minun juttuni. Tykkään tehdä aina töitä ihmisten kanssa. Olen hyvin markkinointipainotteinen. Ja kokemusta on myös tapahtumien tekemisestä Varkaudessa. Olen innostunut kotikaupunkini hienoudesta, minkä jo näin tehdessäni taannoin matkailumarkkinointia”.

Odotuksia EKK:lta?

”Valtakunnallinen kattojärjestö on auttanut jo, kun pääsin heti mukaan työnohjaukseen. Ollut jo yksi Teams-tapaaminen. Hyvää vertaistukea. EKK:n kotisivuilta saanut laajaa informaatiota keskustojen hyväksi sekä välitettäväksi edelleen yrittäjille”.

Tämän keskustan haluaisin nähdä?

”Dublinin keskusta olisi näkemisen arvoinen ehdottomasti. Suomessa kiinnostaa etenkin Porvoo, koska siellä on osattu hienosti hyödyntää vanhaa…”