Vuoden 2021 keskustaTEKOkilpailuun tuli yhteensä 13 ehdotusta: Helsinki, Hämeenlinna, Iisalmi, Joensuu, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Pori, Rovaniemi, Savonlinna ja Varkaus. Arviointiprosessi käynnistyi 14.9. EKK:n valmisteluvaliokunnassa puheenjohtaja Tero Lassilan johdolla. Voittaja/voittajat pyritään julkistamaan lokakuun aikana.

KeskustaTEKOkilpailu järjestettiin viime vuonna ensimmäistä. Helsingin jättiterassi oli voittaja. Iisalmen kasaritapahtuma, Kuopion torin taitava brändäys ja Porin osallistamispaja saivat myös huomiota.

Perinteinen keskustakilpailu on järjestetty jo vuodesta 1999. Keskustakilpailu 2022 ehdotusten sisäänjättö on lokakuun 2021 aikana. Kilpailuohjelma julkistetaan lokakuun alussa.

Turun keskustauudistus on vuoden 2021 perinteisen keskustapalkinnon voittaja. Turun voitto julkistettiin mediatilaisuudessa 21.5.2021.