EKK:n hallituksen jäsen Johanna Rajala työskentelee Vantaan Aviapoliksen aluearkkitehtina. Rajala on ollut mukana EKK:n hallitustyösä useita vuosia, työskennellyt EKK:n palkintoraadissa ja osallistunut EKK:n syysopintomatkalle Varsovaan. Rajala on ollut ideoimassa syksyn raikasta kävelykonferenssia Tikkurilaan 29.9., joka on keskustakehittämisen päätapahtuma Suomessa vuonna 2021.

Blogisti Pilvi Linna haastatteli Johanna Rajalaa Tikkurilan kävelykonferenssista, joka on keskiviikkona 29.9.

”Urbaani Tikkurila on osa rentoa ja rohkeaa Vantaata. Tikkurila uudistuu koko ajan lisää ollen poikkeuksellisen mielenkiintoinen ja karhea, jopa rouhea. Aina yllätyksellinen ja värikäs.”

Miltä kävelykonferenssin 29.9. ohjelma vaikuttaa?

”Erinomaiselta. Joka suhtautuu vakavasti keskustakehittämiseen, ei voi jättäytyä pois. Ohjelma on nyt valmis. Luvassa on jännittäviä kävelykierroksia. Ja lopuksi on kaupungin iltavastaanotto Silkissä.

Sitten 15 mielenkiintoista keskustakohdettat: Tikkurilan tori, Kirkkokortteli, urbaani päiväkoti, uusia asuntokohteita, Vernissa, Tikkuraitti, urbaani päiväkoti, viher- ja virkistysalue jokirannassa…

Syyskuun lopussa on aurinkopäiviä, mutta osanottajat osaavat varmasti varautua hyvillä kävelykengillä ja varoiksi sateenvarjo (ehkä potkulautakin?). Kaikki tervetuloa Tikkurilaan. Luvassa kaikkien aikojen elävin konferenssi. Ilmoittautukaa sähköisesti www.kaupunkikeskustat.fi Syyskuun viimeisenä keskiviikkona nähdään!”, Johanna Rajala innostaa kaikkia mukaan.