Helsinki: Kansainvälinen Helsinki Biennaali inspiroi turvallisena näyttelykokonaisuutena.

Hämeenlinna: Lokkiprojekti lisää keskustan siisteyttä, viihtyvyyttä ja terveysturvallisuutta.

Iisalmi: Ulkoilmanäyttely Koivukujabiennaali toi taiteen keskustaan matalalla kynnyksellä.

Joensuu: Puutalokortteli “48” luo upeaa kerroksellisuutta ja vahvistaa paikan henkeä.

Kotka: Kansainvälinen risteilyliiketoiminta toi 15 alusta, joissa yhteensä 50 000 vierasta.

Kouvola: Mielakan 412-metrisen yhteisöllisen räsymaton toteutti 200 talkoolaista.

Kuopio: Hop-On, Hop-Off -kaupunkibussi liikutti (2 kk) keskustaan 4000 lomalaista.

Lahti: Rohkea, raikas ja ajanhermolla oleva uusi kierrätysyritys vahvistaa Green Capitalia.

Lappeenranta: Armadan kehitys kaupallisemmaksi ja iltapainotteisemmaksi 3 milj. eurolla.

Pori: Uudenlainen Lissu-palvelupiste avattiin keskustaan tukemaan arvokasta ihmisyyttä.

Rovaniemi: Lättähatun,“Pub Old Lättis”, siirto torille sulostuttamaan ja vilkastuttamaan.

Savonlinna: Älykkään Illumination-hankkeen näyttävät valaistus- ja projisointikohteet.

Varkaus: Vekara-Varkaus osallistaa lapset mukaan kaupunkitilan elävöittämiseen.

Voittaja julkistetaan marraskuun 2021 alussa kyseisellä paikkakunnalla. Huomiota on luvassa lisäksi kolmelle ehdotukselle.