Heinolan kaupungin tekninen johtaja Harri Kuivalainen Heinolan uuden lukion edustalla.

Heinolan uusi lukio ja nuorisotalo liikuntatiloineen otettiin syksyllä käyttöön. Sijaitsee Heinolan korkealuokkaisessa kulttuuriympäristössä valtakunnallisine kaupunkipuistoineen.

Tekninen johtaja Harri Kuivalainen kertoo, että ideakilpailuun ilmoittautui kymmeniä arkkitehtiryhmiä. Lopuksi kilpailun osanottajat valittiin arvalla.

Nimimerkki ”Notski” voitti. Tähtiarkkitehtien Ilmari Lahdelma ja Rainer Mahlamäki upean luomuksen toteutus maksoi lähes 20 miljoonaa euroa.

Suomi on ollut perinteinen arkkitehtuurikilpailuiden suurvalta. Tuottaa merkityksellisiä rakennuksia. Notski on näyttävä, tuo elävyyttä ja elämää keskustaan. Heinolan historialliselle seminaarin (perustettu 1899) mäelle syntyi nyt uusi ajallinen kerrostuma.

Kuuntele Harri Kuivalaisen kommentit.

Categories: Citycast