EKK:n puheenjohtaja Pekka Vähäkangas nauttii pyrystä. Uusi lumi valaisee vuoden pimeimmän hetken.

Vuosi 2022 oli mielenkiintoinen kaikissa suhteissa. Toi ”huolipilviä” tullessaan. Kehityskulku oli hyvä koronan suhteen. Rajoitukset jäivät pois. Kaikki meni yllättävän hyvin lopuksi.

Kaupunkikeskustat ovat lähteneet palautumaan. Kaupunkisuunnittelun näkökulmasta kaupungit tiivistyvät. Uusi kaupunkipolitiikka saa koko maan kehittymään.

Vähäkangas osallistui WHO:n Healthy Cities -verkoston toimintaan Adviser Boardissa mm. marraskuun Kööpenhaminan konferenssiin. Oli mielenkiintoinen näköalapaikka.

Suuret ja keskisuuret kaupungit ovat kehittämisen edelläkävijöitä. Niiden johdolla maailma kehittyy. Kaupungit ovat hyviä verkostoitujia. EKK on loistavassa roolissa.

Kuuntele Citycast.

Categories: Citycast