Kansan uusi työ

Published by admin on

EKK:n hallituksen varapuheenjohtaja (2019-2022) Samuli Kansa on nyt Resort Manager. Hän on nyt operatiivisena johtaja Santalahti Resort Oy:ssä. Tässä tehtävässä aloitteli lokakuun puolessa välissä 2022. Työssään hyödyntää kehittäjävahvuuksiaan: on innostava, jokaiselle joviaali sekä avoimen joustava kaikkiin suuntiin, aina medioihinkin asti. Kehittäjä jaksaa olla esillä.

Blogisti Pilvi Linna pyysi Samuli Kansaa kertomaan omasta työstään ja uudesta työpaikastaan.

”Santalahti on leirintäalue ja ylellinen lomakylä erilaisilla majoitusvaihtoehdoilla lähtien aivan telttamajoituksesta. Bistro tarjoaa erinomaista ruokaa ja juomaa. Oma tehtävänkuva on auttaa ja johtaa kaikkia käytännön toimia”.

Santalahden historia?

”Yritys on ollut nykyisillä omistajilla jo 31 vuotta. Ennen heitä alueella oli leiripaikkatoimintaa. Niistä päivistä on kehitytty valtavasti. Koko ajan on rakennettu uutta. Huippumajoitusyksiköt kahdelle valmistuivat kaksi vuotta sitten”.

Toimintasi EKK:ssa?

”Toiminta EKK:ssa oli kyllä hieno kokemus kaiken kaikkiaan. Sai paljon uusia tuttavuuksia. Pääsi tutustumaan ympäri Suomen erilaisiin keskustakehittäjiin kollegoista aina virkamiehiin ja liike-elämän johtoon. Samalla pääsi tiivistämään Kotkassa omaa kehittäjäverkostoa, mitä ei olisi tapahtunut ilman EKK:ta”.

Tuore opinnäytetyösi?

”Keskustatapahtumilla, niin suurilla kuin pienillä, on erittäin suuri merkitys yrityksille. Jos yritykset vain aktiivisesti haluavat hyödyntää niitä”.