Sisäänjättö on elokuun 2023 aikana sähköpostilla pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi.
Yksi kpl A4 PDF (yksipuoleinen) perusteluineen ja hakijatietoineen.
Jo neljättä kertaa järjestettävä kilpailu luotiin ”keskustapalkinnon” (ollut jo vuodesta 1999) rinnalle.
Vuonna 2022 Turun tapahtumamatot (valokuvassa ”taikamatot”) voittivat, vuonna 2021 Vekara-Varkaus.

Ehdotuksista toivotaan löytyvän uusia älykkäitä keskustatekoja – niin pienemmistä kuin suuremmista keskustoista – ja näin virkeitä käytäntöjä innostamaan kaikkia Suomen keskustakehittäjiä.

Painopiste ei ole suurissa euromäärissä, vaan viisaissa oivalluksissa ja luovissa ideoissa, joita jokainen Suomen keskustakehittäjä voi soveltaa.

Samalla kannustetaan järjestämään paikallisia kaupunki-/kuntakohtaisia aluekilpailuja etukäteen, joiden esimerkiksi voittajaa voi ehdottaa valtakunnalliseen keskustaTEKOkilpailuun.

Ehdottajana voi olla keskustayhdistys tai jokin muu kaupungin/kunnan ylläpitämä kehittämisyksikkö. Vain yksi kilpailuehdotus kaupunkia/kuntaa kohden.

EKK:n valmisteluvaliokunnasta koostuva raati valitsee voittajan ja erityismaininnan saavat viimeistään marraskuussa. Palkinto luovutetaan voittaneessa keskustassa.