Heinola: Kammotusten karnevaali jänskättää tuomalla kaivattua yhteisöllisyyttä koko perheelle pimeään.

Helsinki: Downtown-hankkeella Helsingin ydinkeskustan eri toimijat tarttuivat yhdessä toimeen ja tekoihin.

Hämeenlinna Kaisan Kukka on keskustan ytimessä 30 vuotta ilahduttanut mielikuvituksella ja luovuudella.

Iisalmi: Maailman ensimmäisen kiireneutraalin kaupungin kaupoissa ja kuppiloissa joutilaisuus sallitaan.

Imatra: Tiina Karkas-Sundin toteuttama ”Kekkerit” taideinstallaatio Napinkulman purkutaidetalossa.

Joensuu: Yleisöäänestyksellä ylivoimainen voittaja ansioituneella viherrakennuttaja Hannu T. Holopaiselle.

Kotka: Allsång på Sapokka yhteisöllisesti kesäkuusta elokuuhun kaiken ikäisille aina torstaisin kello 18 – 20.

Kouvola: Säällä kuin säällä asiakkaita loistavasti palveleva Cafe Sion on ihana niin pimeällä kuin helteellä.

Lahti: Täydellinen kisakatsomo ”popsahti” torille hyödyntäen lisäksi jääkiekon MM-kisoja ja euroviisuja.

Lappeenranta: LOAS-Teatterin uudisrakennus on opiskelijatalo (133 asuntoa) näyttävästi keskustassa.

Oulu: Dronekehitystyö kohti ympäristöystävällisempää arkea osana tulevaisuuden citylogistiikkaa Oulussa.

Pori: Ars Porin taidefestivaalin toteuttivat laajat tahot kiinteistönomistajista kulttuuri- ja taideyhteisöihin.

Rovaniemi: Vanhan torin punaisen rakennuksen uusi elämä Naava Cafe -monitoimikahvilana.

Savonlinna: S creatives Festival aloitti kesän tuoden 9 päivää upeasti esille erilaisia taidemuotoja.

Taidekaupunki Mänttä-Vilppula: innovatiivinen näyttelykonsepti myytävinä olevissa asuinkiinteistöissä.

Turku: Elegantisti uudistettua kauppatoria jalostettiin nyt myös monipuoliseksi tapahtuma-alustaksi.

Varkaus: Kukkapuoti Lily on the Greenin näyttävät somistukset mopoineen ja kukkakursseineen.

Voittaja sekä erityismaininnat julkistetaan lokakuun loppupuolella.