Hiukan Rovaniemeä

Kävelykadun kivijalan optikkoyrittäjä (10 vuoden yrittäjäkokemuksella) ja Rovaniemen elävä kaupunkikeskusta ry:n hallituksen puheenjohtaja Pasi Hiukka on tyytyväinen yrittäjien ja päättäjien aamukahvitilaisuuteen. Hienoa että paikalla oli myös sekä poliittista johtoa että virkamiesjohtoa. Ja ennen kaikkea yrittäjiä. Keskustelun pitää nyt jatkua. Työtä on vielä paljon edessä.

Kaupungin vetovoima on sellaista, että yrittäjät haluavat sijoittua juuri Rovaniemelle. Keskustan tilanne on erinomainen vapaiden liiketilojen suhteen. Toisaalta meillä on rajallinen keskusta, mitä pitäisi saada tulevaisuudessa laajennettua. Rovaniemen ydinkeskustaan on sijoittunut erinomaisia yrityksiä.

Keskustan on laadukas pitovoiman näkökulmasta. Huikka asuu itsekin keskustassa. Asuntojen lyhytvuokraus häiritsee toisia, toisia ei. Toisaalta ”lyhytvuokralaiset” tuovat eloa etenkin talvella.

Keskustan lumovoimassa on vielä kehittämistä. Jouluilmettä voisi kävelykadulla vielä vahvistaa lisää. Kevät on harmaata, kun lumet ovat sulaneet. Kesällä on vihreää. Lumi kävelykadulla tuo nyt lumoa.