Arkkitehti Ola Gustafsson oli EKK:n vuosikonferenssin 2023 Tampereella ”stara” saaden erinomaista jälkipalautetta esiintymisistään mm. iltagaalassa. Gustafsson työskenteli yli 10 vuotta Jan Gehlin toimistossa. Nyt yrityksensä Think Softer Planning AB sijaitsee Lundin keskustassa aivan katutasossa entisessä liiketilassa toimien tarvittaessa erinomaisena vuorovaikutustilana. Kaupungin asukkaat ovat korkeasti koulutettuja ja hyvin näkemyksellisiä, jolloin esimerkiksi onnistuneet vuorovaikutusprosessit tarvitsevat aikaa ja sopivan vuorovaikutustilan, kun kehitetään Lundin keskustaa. Seuraava kehittämisprojektinsa on Tallinnassa. Mustamäen jättimäisen neuvostotyylisen betonilähiön rakentaminen alkoi jo 1962. On elinkaarensa lopussa. Nyt paikkaa kehitetään yhdessä vuorovaikutuksessa mm. asukkaiden kanssa.

Kuuntele Ola Gustafssonin citycast!

Categories: Citycast