TEM tuki Ydinkeskustan kestävä tulevaisuus -hanketta. Kuusi kaupunkia osallistui: Jyväskylä, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta ja Oulu. Lopuksi kaikki yhdessä tutustuivat pohjoismaiseen keskustakehittämiseen.

Kööpenhamina on keskustakehittäjienn taivas? Keskustaguru Jan Gehlin kotikaupunkikin. Julkiset rakennukset pöyhkeilevät rantaviivalla kuten DAC-arkkitehtuurikeskus sekä Tanskan kuninkaallinen kirjasto. Ultramodernit asuinalueet kiehtovat Unescon vuoden 2023 arkkitehtuuripääkaupungissa. Legendaarinen kävelykatu Ströget on vuodelta 1962 tuoden sykettä kuten perinteinen Tivolikin. Automaattimetro pyöräparkkeineen aktivoi keskustan 24/7/12.

Lund on tunnettu arvostetusta yliopistostaan vuodelta 1666. Tuliterä raitiotie lähteen aivan rautatieasemalta. Sen pituus on yli 5 km ja valmistui kaksi vuotta sitten. Lundin katutilat ja aukiot ovat hienostuneen idyllisiä. Yliopisto on läsnä.

Malmön palkittua matkakeskusta käyttää päivittäin 55 000 matkaajaa. Rautatieasema vuodelta 1858 ravintolamaailmoineen on sen kyljessä. Merellinen asuntomessualue “BO01” vuodelta 2001 on esimerkillinen. “Turning torso” -pilvenpiirtäjä hengästyttää, mutta on kaupungin maine- ja tulevaisuustekijä.