Salon maankäyttöpalvelujen johtaja Raimo Inkinen osallistui EKK:n kevätkokoukseen sekä hallitukseen Kiinteistöliitossa Annankadulla. Valtakunnallinen verkostoyhteistyö vauhdittaa Salon kehittämishankkeita. Ainutlaatuisen Mathildedalin keskustassa on vireillä kolme kehittämishanketta keskellä niitä ympäröivää kansallispuistoa. Sinne sovitellaan matkailutoimintaa ja uutta asumista, jopa loma-asumista.

Salon Inkinen

Blogisti Pilvi Linna haastatteli Salon maankäyttö palveluiden johtajaa Raimo Inkistä.

”Osallistuin nyt ensimmäistä kertaa EKK:n kevätkokoukseen sekä samalla myös hallituksen kokoukseen. Keskustelu oli vilkasta, kun tulevat tapahtumia valmistellaan. Visio on tärkeintä elinkeinoelämän ja julkisen hallinnon yhteistyössä. Tarvitaan tähtäintä pitkälle aikavälille sekä selkeä yhteinen tavoite. Innostuneita ja innostuvia ihmisiä myös tarvitaan aina.”

Mielikuvia elokuun 2023 EKK:n vuosikonferenssista?

”Oli erittäin hieno ja idearikas tapahtuma. Mieleeni jäivät iltatilaisuuden hienot esimerkit eri kaupungeista. Kaikki alustukset olivat sopivan pelkistyneitä ja siten kuulijoille herkullisia.”

Salon keskustan kehittäminen?

”Salo on hakemassa asuntomessuja vuodelle 2029. Siihen mennessä tehdään paljon. Asuntomessut aktivoivat keskustakehittämisen. Tavoitteena on urbaanit asuntomessut joen varrelle lähes torinkulmalle.”

Missä keskustassa haluaisitte nyt vierailla?

”Vaasan keskusta kiinnostaa. Siellä voisin nyt vierailla 20 vuoden jälkeen. Rooman keskusta myös, josta viimeinen mielikuvani ulottuu 30 vuoden taakse. Sinne uudestaan.” (kaikki tiet vievät Roomaan?)