Sisäänjättö valtakunnalliseen kilpailuun on elokuussa sähköpostilla pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi. Yksi kpl A4 PDF (yksipuoleinen) perusteluineen ja hakijatietoineen. Jo viidettä kertaa järjestettävä kilpailu kehitettiin ”keskustapalkinnon” (jo vuodesta 1999) rinnalle. Tutustu kaikkiin vuosien 2020-2023 keskustatekoihin www.kaupunkikeskustat.fi / julkaisut

2023 Ars Pori voitti (kuvassa)
2022 voitto Turun Tapahtumamatoille
2021 Vekara-Varkaus voitti
2022 Senaatintorin yhteisterassi voitti

Ehdotuksista toivotaan löytyvän uusia älykkäitä keskustatekoja – niin pienemmistä kuin suuremmista keskustoista – ja näin virkeitä käytäntöjä innostamaan kaikkia Suomen keskustakehittäjiä.

Painopiste ei ole suurissa euromäärissä, vaan viisaissa oivalluksissa ja luovissa ideoissa, joita jokainen Suomen keskustakehittäjä voi soveltaa omaan keskustaansa.

Samalla kannustetaan järjestämään paikallisia kaupunki-/kuntakohtaisia aluekilpailuja kevään ja kesän aikana, joiden voittajaa voi ehdottaa valtakunnalliseen keskustaTEKOkilpailuun.

Hakijana voi olla keskustayhdistys tai jokin muu kaupungin/kunnan ylläpitämä kehittämisyksikkö. Vain yksi kilpailuehdotus kaupunkia/kuntaa kohden.

EKK:n valmisteluvaliokunnasta koostuva raati valitsee voittajan ja erityismaininnat viimeistään marraskuussa. Palkinto luovutetaan voittaneessa keskustassa.