McCarron Kouvolassa

Viestintä- ja markkinointipäällikkö (vs.) sekä tapahtumapäällikkö Charissa McCarron kertoo työnsä moninaisuudesta. Juuri nyt hän tekee Kouvolan markkinointikampanjaa ”Kouvolassa olisit jo perillä” sekä houkuttelee seudulle erilaisia tapahtumia. Tapahtumajärjestäjiä pyydetään tulemaan paikalle tutustumaan Kouvolan tapahtumaympäristönä. Matkailuakin McCarron tekee siinä samalla. Kouvolan keskusta on helposti lähestyttävä sekä kodikas. Palveluita on paljon ja ravintolamaailma

Lue lisää »

Gustafsson Tallinnassakin

Arkkitehti Ola Gustafsson oli EKK:n vuosikonferenssin 2023 Tampereella ”stara” saaden erinomaista jälkipalautetta esiintymisistään mm. iltagaalassa. Gustafsson työskenteli yli 10 vuotta Jan Gehlin toimistossa. Nyt yrityksensä Think Softer Planning AB sijaitsee Lundin keskustassa aivan katutasossa entisessä liiketilassa toimien tarvittaessa erinomaisena vuorovaikutustilana. Kaupungin asukkaat ovat korkeasti koulutettuja ja hyvin näkemyksellisiä, jolloin esimerkiksi

Lue lisää »

Sandin och Malmö Gift Card

Malmö citysamverkanin tj. Pia Sandin on palkittu vuoden 2022 keskustakehittäjänä koko Ruotsissa. Malmö sai valtakunnallisen keskustapalkinnon 2023 (jo kolmatta kertaa). Vuosikonferenssi on siksi nyt Malmössä 20.-22.2024 toukokuuta. Pia Sandin kertoo digitaalisen lahjakortin tärkeydestä ja siitä, miten sillä voi tulouttaa 13 kuukauden jälkeen takaisin rahaa, jolla voidaan taas kehittää lisää Malmön

Lue lisää »

Rintala rakastaa Tapiolaa

Espoon tapahtumapäällikkö Lea Rintala kehuu Tapiolaa. Se on elinvoimainen, vetovoimainen, kaunis ja hauska. Siellä on paljon harrastettavaa ja koettavaa. Tapiola kehittyy tulevaisuudessa pala palalta. Tärkeää on saada yhteiset toimijat tekemään ja toteuttamaan. Kaupallisen keskustan lisäksi asukkailla ja yhteisöillä on iso vaikutus tulevaisuudelle. Klassinen puutarhakaupunki on vahvuus. Se tekee Tapiolasta ainutkertaisen

Lue lisää »

UKI uudistuu

Kaupunginarkkitehti Leena Arvela-Hellén kehittää aktiivisesti. Uusikaupunki kehittyy myös monipuolisesti. Painopiste on ainutlaatuisessa keskustassa, jonka ytimessä on vuonomainen, sisämaahan pitkänomaisesti kurkottava merenlahti. Kehittämistyökaluna on esimerkiksi ”taktinen urbanismi”: kaupunkitilassa voi nyt rohkeasti kokeilla erilaisia asioita, jotka eivät välttämättä jää pysyviksi. Painolastikasvit ovat tulleet muilta mailta. Laivat toivat tullessaan siemeniä, jotka juurtuivat kaupunkiin.

Lue lisää »

Hacklin kaupunkibrändää

Projektibrändääjä Ville Hacklin pistäytyi Bulevardin Fazerilla. Ihmiset ovat kaupunkibrändäämisen keskiössä. Keskustan pitää siten olla houkutteleva, toimiva ja sellainen, että siellä viihdytään ja kaikki sen palvelut ovat lähellä. Brändi välittää houkuttelevuutta ja olohuonemaista fiilistä. Sisällön pitää aina olla kunnossa. Kohderyhmien kanssa on siksi käytävä aitoa vuoropuhelua, etenkin keskeisten ydinkäyttäjien. Kuuntele Citycast!

Lue lisää »