ILMOITTAUDU 29.9 TIKKURILAN KÄVELYKONFERENSSIN NYT

Toimi nopeasti, ohjelma ja ilmoittautumiset: www.kaupunkikeskustat.fi

Kaupungintalon edustalla tavataan kello 12.00. Lopuksi iltajuhla kello 17-18 Silkissä.

Keskustakehittämisen vuoden 2021 päätapahtuma on Urbaani Tikkurila – maailman ensimmäinen kävelykonferenssi(?). Tutustumme kävellen ja turvallisesti ryhmissä yhteensä noin 15 esimerkilliseen keskustan uudistamiskohteeseen. Aluksi kokoonnumme kello 12 kaupungintalon edustalle, josta jatkamme kävellen kohde-esittelyihin: Kirkkokortteli, Kirjastopuisto, Dixi, asemasilta, kävelykatu, Tikkurilan tori, urbaanit asuntokohteet, Vernissa, Silkki, urbaani päiväkoti, Vantaan ratikka…

KESKUSTATEKOKILPAILUUN TULI 13 EHDOTUSTA

Vuoden 2021 keskustaTEKOkilpailuun tuli ennätykselliset yhteensä 13 ehdotusta: Helsinki, Hämeenlinna, Iisalmi, Joensuu, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Pori, Rovaniemi, Savonlinna ja Varkaus. Arviointiprosessi käynnistyi 14.9. EKK:n valmisteluvaliokunnassa puheenjohtaja Tero Lassilan johdolla. Voittaja/voittajat pyritään julkistamaan lokakuun aikana.

TOIMINNANJOHTAJAT TAMPEREELLA

Kaupunkikeskustayhdistysten toiminnanjohtajat kokoontuivat Tampereelle 8.-9.9.:

Katja Kolehmainen, Tilla Martikainen, Sari Hagemeier, Heli Järvelä, Pipsa Wirtanen, Krista Östman, Kati Klaavuniemi, Mari Antikainen, Niina Härkönen, Johanna Ruotsi, Mervi Narinen, Mervi Leinonen, Nina Pesonen ja Riikka Töytäri.

Tilaisuus alkoi upealla illallisella esittelyineen, aamulla kokoonnuttiin Marriot-hotellin aulassa, sitten huristettiin Ratikalla pääte(taide)pysäkille, käveltiin keskustan läpi tutustuen eri keskustahankkeisiin, piipahdettiin Kansainvälisillä Suurmarkkinoilla ja saatiin perusteellinen Rami Leinosen esittely Keskustorin hienosta kesäkeitaasta (avoinna vielä 19.9.).  Lounastettiin heimoittain kauppakeskus Ratinassa. Lopuksi käytiin läpi yhteisiä projekteja mm. kokemuksia uusista keskustojen etukorttisovelluksista. Toiminnanjohtaja Riikka Töytäri / Tampere Tunnetuksi ry (per. 1965) vastasi tilaisuuden erinomaisista järjestelyistä.

SYYSKUUN PÄIVÄMÄÄRÄT

23.9. EKK hallitus nro 5 etänä

29.9. Tikkurilan KÄVELYKONFERENSSI, joka keskustakehittämisen päätapahtuma 2021

Pokko Lemminkäinen, tj. / EKK ry, puh. 040 555 346 / pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi, twitter: @PLemminkainen