ANNA IDEOITASI TURUN JUHLAKONFERENSSIIN

Sääntömääräinen kevätkokous oli 6.4. Meni sutjakkaasti. Jatkettiin hallituksen kokouksella. Käytiin läpi Rovaniemen Arktisen tutkimustorstain onnistumiset.

Katseet käännettiin jo Turun juhlakonferenssiin (EKK 25 V). Se alkaa elokuun viimeinen päivä 31.8. Merkitse jo kalenteriisi. Turkuun yhteisöstänne iso porukka?

Anna ideoitasi keskustateemalla  pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi huhtikuun aikana:

Mikä kansainvälisesti nyt kiinnostavaa?

Hyviä, persoonallisia alustajia?

Raikkaita, poikkeavia näkökulmia?

Erilaista keskustakehittämistä?

Modernin ja vanhan liittäminen yhteen?

Uutta elämää pandemian jälkeen?

Kestävyyden kaikkia tasoja?

Mikä Turussa kiinnostaisi?

Vanha Turku?

Kävelykonferenssia vai hybridinä?

MUKAAN 6.-8.10. OPINTOMATKALLAMME (numero 15) “RAD”

Sitovat ilmoittautumiset ASAP kaija.tervala@kaupunkikeskustat.fi

Toteutumisehtoa vähintään 20 henkilöä, mikä toteutumassa (max 35 henkilöä).

Osanottajilta odotetaan kattavaa koronarokotussarjaa.

Torstai 6.10. lähtö Finnairilla kello 8.10 kohti Amsterdamia

Lauantaina paluu 8.10. Finnairilla kello 22.10 takaisin Helsingissä

Majoitus keskustahotellissa Savoy Rotterdam **** 1 hh

Hinta 945 euroa / henkilö

Ohjelmarunkoa: Pääopastukset suomeksi, tutustuminen ensin kanavaristeilyllä jokilaivalla voileipä- ja juomatarjoiluineen (90 min) Amsterdamin keskustaan: kaupunki oli 1600-luvulla Euroopan kukoistavin kaupunki ja maailman historiassa TOP 10:ssä,

linja-autokuljetus 70 min. Rotterdam: Kop van Zuidin -alue ”Manhattan on the Maas” pilvenpiirtäjineen, Järkäle by Rem Koolhas (h = 150 m), kaupunkikiertoajelu, majoittuminen, Hoogkwartiet-alue, Oostplein-aukio, Hoogstraat-ostoskatu.

Perjantai: 9.00 kävellen keskustauudistuksiin, Het Industrie Gebouw -mixed use (opastus englanniksi), ”Luchtsingel” -konseptitalo, Hofplein-asema-alueen elävöittäminen, uusi design-kävelysilta, uusi Central Station -keskusrautatieasema, maailman suurin LED-taulu johon visualisoitu Rotterdamin satama-alueet, vaikuttava Markthall-kauppahalli, ”Kuutiotalot” (mahdollisuus tutustua asuntoon), katetun torin kaupat, kahvilta, ravintolat joissa lounastamme omatoimisesti kello 13.

Iltapäivällä noin kello 15 mahdollisuus tutustua Rotterdamin suomalaisen ”Finse huis” merimieskirkon toimintaan.

Lauantai: huoneiden luovutus kello 12 jolloin linja-autokuljetus 30 minuuttia kohti Delftiä.

Tutustuminen Delftin vanhaan rautatieasemaan vuodelta 1885, jonka vieressä vuonna 2015 avattu uusi rautatieasema. Delft sai kaupunkioikeudet jo vuonna 1246. Tutustuminen idylliseen ja kauniiseen keskustaan. Nieuwe Kerk -maanalaisessa holvissa kuninkaallisten viimeinen leposija. 1500-luvulla kopioitiin Itä-Intian kauppakomppanian tuomaa sinivalkoista posliinia.

Omatoimista tutustumista Delftin keskustaan lounaineen.

Delftin Hampshire- hotellilta kello 16.30 kohti lentokenttää.

Paluulento Suomeen lähtee lentoon kello 18.50.

TÄRKEÄT PÄIVÄMÄÄRÄT

24.5. toiminnanjohtajien etäkokous (kutsujana Samuli Kansa), Savonlinnassa 9.-10.6.

28.4. valtakunnallinen keskustaTEKOkilpailu avataan (sisäänjättö elokuussa 31.8.)

15.5. mennessä keskustapalkinnon (jo vuodesta 1999) julkistaminen kohteessa

27.5.- kävelykatuviikonloppu numero 15 elinvoimajulkistuksineen avataan KUOPIOSSA

9.6. EKK:n hallitustorstai numero 3 (pyritään lähikokoustamaan Helsingissä)

31.8. -1.9. Turun juhlakonferenssi (EKK 25 vuotta)