KeskustaTEKOpalkinnon viime lokakuussa voitti Vekara-Varkaus. Edellinen voittaja oli Senaatintorin yhteisterassi.

KESKUSTATEKOKILPAILUN 2022 AVAUS

Kolmatta kertaa nyt järjestettävä kilpailu luotiin ”keskustapalkinnon” (ollut jo vuodesta 1999) rinnalle. Keskustekokilpailun ehdotusten sisäänjättö on elokuun 2022 aikana sähköpostilla pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi. Yksi kpl A4 PDF (yksipuoleisesti) perusteluineen ja yhteystietoineen.

Ehdotuksista toivotaan löytyvän esiin uusia älykkäitä keskustatekoja – niin pienemmistä kuin suuremmista keskustoista – ja näin parhaita virkeitä käytäntöjä innostamaan kaikkia Suomen keskustakehittäjiä.

Painopiste ei siten ole suurissa euromäärissä, vaan viisaissa oivalluksissa ja luovissa ideoissa, joita jokainen Suomen keskustakehittäjä voi soveltaa omien keskustojensa kehittämiseen.

Samalla kannustetaan järjestämään paikallisia kaupunki-/kuntakohtaisia aluekilpailuja etukäteen, joiden esim. voittajaa voi ehdottaa valtakunnalliseen keskustatekokilpailuun.

Ehdottajana voi olla keskustayhdistys tai jokin muu kaupungin/kunnan ylläpitämä kehittämisyksikkö. Vain yksi kilpailuehdotus kaupunkia/kuntaa kohden.

Valmisteluvaliokunnasta koostuva raati valitsee voittajan ja mahdolliset erityismaininnan saaneet viimeistään marraskuussa. Palkinto luovutetaan voittaneessa keskustassa.

Lokakuun opintomatkamme kohteena on ”RAD” eli Rotterdam-Amsterdam-Delft 6.-8.10. Muutamia paikkoja vielä jäljellä. Ilmoittautumisaika sulkeutuu 15.5. Katso ohjelmarunko: www.kaupunkikeskustat.fi

TÄRKEÄT PÄIVÄMÄÄRÄT

30.4. ideoitasi Turun (31.8.-1.9.) konferenssiin: kiinnostunut itse alustamaan?

11.5. keskustapalkinto 2022 (23. kerta) julkistetaan voittaneessa keskustassa

24.5. toiminnanjohtajien etäkokous (kutsujana Samuli Kansa), Savonlinnassa 9.-10.6.

27.5.- kävelykatuviikonloppu numero 15 elinvoimajulkistuksineen avataan KUOPIOSSA

9.6. EKK:n hallitustorstai numero 3 (pyritään lähikokoustamaan Helsingissä)

31.8. valtakunnallisen keskustaTEKOkilpailun sisäänjättö

31.8. -1.9. Turun juhlakonferenssi (EKK 25 vuotta)

30.9. keskustakilpailu 2023 sisäänjättö

6.-8.10. ”RAD” Rotterdam-Amsterdam-Delft -opintomatka (ilmoittautumisaika -15.5.)

Pokko Lemminkäinen, tj. / EKK ry, puh. 040 555 346 / pokko.lemminkainen@kaupunkikeskustat.fi,

mediasivut: www.kaupunkikeskustat.fi, twitter: @PLemminkainen