Vuoden 2021 keskustakehittämisen päätapahtuma Suomessa oli 29.9. Tikkurilan kävelykonferenssi. Osanottajat jaettiin pienempiin ryhmiksi tutustumaan viiteentoista eri keskustakehittämisen esimerkkikohteeseen.

Upouusi Tikkurilan kirkko umpikortteleineen ja edusaukioineen herätti lähes kaikissa innostusta. Aseman vaikuttava DIXI-kokonaisuus lämpimine asiakas- ja palvelutiloineen oli vaikuttava. Urbaani päiväkoti, jossa oli kolme kerrosta ja lapset käyttivät vuoroissa napakkaa ulkopihaa, oli korumaisena kokonaisuutena elävä keidas keskellä kaupunkia. Jokiranta suojattuine leikkipuistoineen oli esimerkkinä viisaasta kaupunkivihreästä kivikaupungin kainalossa.

Ja parasta oli se, että Tikkurila uudistuu ja kehittyy nyt koko ajan. Elävä keskusta ei tule valmiiksi koskaan.

Kuuntele keskustakehittäjien kommentit Tikkurilassa tästä linkistä.