V
uoden 2016 keskustakehittämisen päätapahtuma Suomessa järjestettiin Seinäjoella ke-to 24. – 25.8.

Osanottajat saivat tutustua aurinkoiseen isäntäkaupunkiin ja sen ydinkeskustan kehittämiseen niin kävellen kuin alustusten muodossa.

Seinäjoen keskusta on kehittymässä esimerkillisesti. Se elävöityy ja elinvoimaistuu lisää sekä kaupungistuu kurkottamalla taivaalle. Pysyvyyttä edustaa Aalto-keskus ollen vaikuttavinta eurooppalaista rakennusperintöä. Uudet, raikkaat keskustasuunnitelmat luotsaavat Seinäjokea tulevaisuuteen.

Kaksipäiväisen konferenssin aikana kuultiin laadukkaita esityksiä kaupunkikeskustojen kehittämiseksi elinvoimaisiksi ja toimiviksi. Osanottajia tapahtumassa oli 150. Seinäjoki_konf_kuvakollaasi
Konferenssin aikana jaettiin myös vuoden 2016 PIKE-palkinto, jonka voitti Mäntyharjun kunta Lue lisää – mediatiedote _PIKE-voittaja 2016

Ensimmäisen konferenssipäivän aikana nimettiin myös entinen pääministeri Paavo Lipponen PRIMUS URBANUS – erityiskunniajäseneksi. Mediatiedote_Paavo Lipposesta Primus Urbanus

Konferenssin ohjelma